FAQ - často kladené dotazy

Úvod / Pro zákazníky / FAQ - často kladené dotazy  

Jaké jsou vaše DNS servery a subjekt technického správce pro převod domény na Vaše servery?

NSSET (pro CZ domeny): NSDATAHOST
Primární DNS: ns.datahost.cz
Sekundární DNS: ns2.datahost.cz

Subjekt technického správce domény: DATAHOST

Rád bych si založil webhosting, poradíte mi, kde mám začít?

Pro založení webhostingu klikněte na odkaz objednávka, který Vás přesměruje na formulář, kde je nutné zvolit nový název domény a poté zaregistrovat samotný webhosting. Série kroků je poměrně intuitivní a snadno se v ní zorientují i to, co již doménu mají a chtěji jen provést registraci samotného hostingu.

Co dělat v případě, pokud chci zrušit webhosting?

V případě, že chcete zrušit webhosting, kontaktujte naší podporu podpora@datahost.cz a uveďte veškeré detaily týkající se Vaší stávající webhostingové instance a uvítáme důvod, proč ji potřebujete zrušit tak ať můžeme naše služby neustále zlepšovat.

Potřebuji změnit svá hesla, ale nevím jak na to?

Změna hesla lze provést v Klientské Sekci, v části přehled domén. Detail domény se zakoupeným webhostingem vám zpřístupní detaily o jednotlivých službách email, FTP a databáze a v příslušných částech také naleznete odkazy pro vygenerování nových hesel.

Co dělat v případě, pokud mi přestala fungovat doména?

Důvod proč vám přestala fungovat doména může být různý, nejpravděpodobněji jde o neuhrazení registračního poplatku. V Klientské Sekci vyberte přehled domén a zkontrolujte detail Vaší domény. Je zde uvedeno datum, do kdy má být provedená platba a celkový status, jestli je vše v pořádku. Pokud jste datum úhrady zmeškali a jde jen o několik málo dní, úhradu klidně proveďte a vše bude v pořádku, protože každá doména má v sobě tzv. ochranou lhůtu, kdy lze vše bezproblému obnovit. V případě pozdější úhrady hrozí, že doména propadne a kdokoliv další si ji může zaregistrovat jako volnou doménu.

Z nějakého důvodu mi přestaly chodit maily, veškeré nastavení ale vypadá v pořádku, nevíte kde může být problém?

Každý uživatel má standardně přidělenou kvótu 50 MB pro svůj e-mailový účet a je pravděpodobné, že tato kvóta byla překročena. Postupujte stejně jak je popsáno v odpovědi Co dělat když se mi přeplní emailová schránka?

Ke svému webhostingovému účtu bych si rád zřídil alias domény?

Pro zřízení aliasu domény stačí kliknout na odkaz objednávka, vybrat doménu a po ověření v sekci koupit jako zvolit alias místo webhosting.

Jak zřídit subdoménu?

Subdoménu zřídíte využitím Klientské Sekce, kde v přehledu domén vyberte tu, ke které chcete zřídit subdoménu. Vyhledejte formulář žádost o další subdoménu a zvolte název. Detaily obdržíte emailem. Ke každé subdoméně si můžete zvolit samostatný FTP účet.

Chodí mi do schránky spamy a jako odesílatel je uvedena má adresa, co se děje?

Vzhledem k omezením emailové technologie jako takové, není problém při odesílání emailu uvést libovolnou adresu odesílatele (i neexistující). Spammeři proto rádi využívají možnosti mít odesílatele a příjemce totožného, jelikož pak v mnoha případech filtry na straně klientů takový mail propustí. Pro naše servery jde o email jako každý jiný, i když je podroben skenovaním na spam. Pokud si normálně emaily ze své vlastní adresy nezasíláte (např. z vlastní webové aplikace) doporučujeme si na klientovi tohoto odesílatele dát na černou listinu (do seznamu blokovaných adres).

Co dělat když se mi přeplní emailová schránka?

Ve webmailu nastavte následující:
V menu Možnosti -> Složky - možnosti -> Koš zvolte volbu "Nepoužívat koš" a uložte tlačítkem "Odeslat". Od této chvíle půjde přeplněná schránka promazat.

Jak si můžu zajistit časové spuštění svého skriptu (tzv. CRON)?

Pro zajištění časového spuštění některého z Vašich skriptů je třeba kontaktovat zákaznickou podporu podpora@datahost.cz s podrobnostmi. Podpora zkontroluje daný skript a nastaví jeho časové spouštění.

Kde a jak si změním heslo k FTP / administraci emailů / mySQL?

Žádost o změnu je možné podat v Klientské Sekci. Podrobnosti najdete v Potřebuji změnit svá hesla, ale nevím jak na to?

Jak se můžu připojit ke své databázi?

Pro správné fungování Vaší databáze je nutné používat jméno databáze, uživatelské jméno a heslo, které Vám je zasláno e-mailem po registraci.

Malý příklad:
mysql_connect("localhost","vasedomenacz","vase_heslo");
mysql_select_db("vasedomenacz");
mysql_query("select * from tabulka");

Jak nastavím Outlook pro příjímání / odesílání pošty?

Veškeré nastavení najdete v sekci Email

Jak nastavím SSL certifikát zabezpečení pro potřeby mail serveru?

Veškeré nastavení najdete v sekci Emai


Co je to postmaster poštovní účet?

Postmaster poštovní účet je základní email zřizovaný k Vaší doméně. Např. zřizujete-li doménu jmeno.cz je postmaster účet postmaster@vasedomena.cz nebo domain@vasedomena.cz).

Jak se přihlásím ke svému FTP účtu?

Pro připojení k Vašemu FTP účtu použijte následující údaje:
Host: jméno domény
Uživatelské jméno (Username): vasedomenacz
Heslo (Password): obdržíte v informačním e-mailu při vytvoření webprostoru

Po přihlášení se dostanete do domovského adresáře svého webu. Veškeré soubory určené pro prezentaci je potřeba ukládat do adresáře ../www. Po vytvoření Vašeho webového prostoru je na serveru uložen pouze soubor index.html, který obsahuje informace o provozu webu u naší společnosti. Tento soubor je vhodné smazat a nahradit ho vlastním souborem index.html, index.php, index.php3.

Můžete se připojit i přes naši web aplikaci na: webftp.datahost.cz

INVALID HEADER: INVALID 8-BIT CHARACTERS IN HEADER

( Undeliverable mail, invalid header: unencoded 8-bit character )
Může se stát, že se vám vrátí tato hláška ohledně nedoručitelnosti emailu některému příjemci, jedná se o špatně nastaveného poštovního klienta na druhé straně (špatně nadefinovaná hlavička emailu). Email vždy dojde ale tato hláška se generuje právě v tomto případě. Např. IncrediMail nelze nastavit vůbec, aby korektně zapisoval hlavičky.

Jak má být pojmenována hlavní stránka?

Server podporuje následující tzv. hlavní (default) stránky. U všech typů stránek index.php, index.php3, index.html, index.htm. Provozujete-li WAPové stránky, musí být hlavní stránka pojmenována index.wml.

Co je to tzv. hlavní stránka?

Hlavní stránkou se myslí stránka, která je načtena do prohlížeče jako první (pokud nezadáte adresu konkrétního dokumentu). Např. napíšete-li do prohlížeče adresu www.datahost.cz server hledá stránku index.html (popř. index.htm, index.php, index.php3). Vaše www stránky ukládejte do adresáře ../www

Kdy se platí za Datahost služby (webhosting, domeénové jméno, serverhousing)?

Od okamžiku spuštění provozu Vašeho prostoru (zaslání přihlašovacích údajů na naše servery) + 14 dní zkušebních začíná fakturační období. Fakturace je prováděna ročně. Bližší informace ohledně plateb za webhosting, doménová jména a serverhousing najdete v sekci Fakturace a Platby.

Jak se platí za webhosting?

Podrobné informace ohledně plateb za webhosting a doménová jména najdete v sekci Fakturace a Platby.

Jak mám nastavit svoji poštu?

Veškeré nastavení a administraci emailových účtů najdete v sekci Email.

Kontaktní formulář
 
 
 

Zákaznická podpora

Jsme vám k dispozici
v pracovní dny 9:00-15:00 hod.

podpora@datahost.cz

Zobrazit další kontakty společnosti
 

Klientská sekce

 
 
Máte problém s přihlášením?

Nástroje pro správu

 

Nápověda

Využijte naši rozsáhlou nápovědu k vyřešení Vašeho problému. V nápovědět naleznete odpovědi na mnoho Vašich otázek.

Přejít do znalostní báze
 
 
 x  x